První vidinová vlaštovka je tu! Otevíráme site-specific výstavu Petry Ondreičkové Novákové v prostorách bývalého kláštera a nynějším sídle Státního oblastního archivu v Třeboni.
Adresa
Státní oblastní archiv v Třeboni, Husova 173
Otevírací doba
- Otevírací doba před festivalem VIDINY – 1., 7., 8., 14., 15. 8. 14:00–17:30
- Otevírácí doba během VIDIN (20.–24. 8.) – 11:00–17:30
Vstupenky
- Vstupné: 50/30 Kč
- Pro návštěvníky výstavy Rybí zpěvy Petra Nikla v Galerii 105 s platnou vstupenkou vstup zdarma.
- Vstupné během VIDIN s akreditací zdarma


Anotace
Historický areál bývalého kláštera v Třeboni, v němž nyní sídlí Státní oblastní archiv, se v site-specific instalaci Petry Novákové Ondreičkové stává místem subtilního dialogu mezi minulostí a současností, ale i prostorem pro zamyšlení nad podstatou našeho vnímání reality.
Název výstavy Hlava v oblacích, nohy na zemi evokuje základní lidskou dichotomii mezi snem a realitou, mezi transcendentní touhou a žitou zkušeností. Petra Nováková Ondreičková ve výstavě navazuje na své předchozí myšlenkové cykly Genius loci a Biotopy, přičemž mentální krajina, kterou v instalaci reflektuje, je utvářena dvěma rozdílnými přístupy k vnímání skutečnosti – racionálním a intuitivním.
Autorčin přístup k tvorbě vychází z důkladné znalosti materiálu, s nímž pracuje – papír se v jejích rukou stává médiem překračujícím vlastní hranice. Často se vrací ke svým dřívějším dílům a transformuje je do nových konceptuálních celků. Vznikají tak prostorové koláže z perforovaného papíru, ve kterých vědomě pracuje se světlem, stínem a fyzickou povahou objektu. Tato metoda „recyklace“ vlastní tvorby odráží hlubší přesvědčení o cyklické povaze existence a nekonečných možnostech reinterpretace.
O autorce
Petra Nováková Ondreičková studovala textil na SUPŠ v Bratislavě, na VŠUP v ateliéru Adély Matasové v Praze, absolvovala také stáž v ateliéru sochařství na Nottingham Trent University a stáž v Cité des Arts v Paříži. Každoročně vystavuje doma i v zahraničí. Zúčastnila se významných mezinárodních výstav, jako je Benátské bienále v roce 1999, nebo Germination Europe 8 v Bredě a Athénách, Česko-slovenská zahrada v Londýně, mezinárodní projekt Real – Utopic Breakfast v Míčovně Pražského hradu, Trojí možnost ve Špálově galerii Praha a Vzdálené podobnosti ve Veletržním paláci pod taktovkou manželů Jany Ševčíkové a Jiřího Ševčíka. Svá díla měla možnost představit na The Factory Art Project v Berlíně a Londýně, L’art Slovaque v Paříži, samostatně v Galerii Cindy Lisica v Houstonu, Washingtonu. Její práce jsou součástí sbírek státních i soukromých galerií a sběratelů.










